Reklamační řád
Jaké zboží lze reklamovat
Reklamovat lze pouze zboží zakoupené na internetových stránkách elektronického obchodu prodávajícího nebo přímo v provozovně prodávajícího, které vykazuje vady zaviněné výrobcem, dodavatelem nebo prodávajícím a vztahuje se na něj záruka.
Povinnosti kupujícího
Kupující je povinen veškeré dodané zboží prohlédnout, zkontrolovat kvalitu a funkčnost dodaného zboží včetně úplnosti dodávky, a to co nejdříve po jeho dodání a převzetí. Pokud tak neučiní, může uplatnit nároky z vad zjištěných při této kontrole pouze pokud prokáže, že zboží mělo tyto vady již v době převzetí zboží.
Uplatnění reklamace
Pokud zboží vykazuje vady, má kupující právo uplatnit reklamaci v provozovně elektronického obchodu prodávajícího. V případě žádosti o reklamaci prosím zašlete na email info@tor-industries.cz:
1. Fakturu, na kterou jste zboží kupovali
2. Vyfocený štítek výrobku
3. Zdokumentovaný celkový stav výrobku a v případě defektu jeho foto/video a popis
Reklamační řízení na zboží, které je objektivně možné doručit prodávajícímu, začíná dnem, kdy kupující splní následující podmínky:
- Doručí veškeré potřebné dokumenty a informace na e-mail uvedený výše, a to elektronickou poštou.
- Doručí reklamované zboží včetně příslušenství prodávajícímu a to na vlastní náklady.
Reklamační řízení na zboží, které není objektivně možné doručit prodávajícímu, začíná dnem, kdy kupující splní následující podmínky:
- Doručí požadované dokumenty a informace uvedené výše prodávajícímu, a to elektronickou poštou (e-mailem).
Reklamační řízení
Prodávající potvrdí e-mailem (nebo telefonicky) kupujícímu přijetí reklamace ve vhodné formě. Uvede vady zboží a den zahájení reklamačního řízení.
V případě, že prodávající nebo třetí osoba, která provádí servis zboží, rozhodne, že reklamace není oprávněná, prodávající zašle zboží na vlastní náklady na odborné posouzení znalci, autorizované nebo akreditované osobě. V případě, že odborné posouzení bude obsahovat určení neoprávněnosti reklamace zboží kupujícím, určení, že za vadu tvaru neodpovídá prodávající, nebo že zboží nemá vady (dále jen "neoprávněná reklamace"), nese kupující veškeré náklady:
- prodávajícího
- třetí osoby vykonávající servis zboží a znalce
- autorizované nebo akreditované osoby na reklamaci a odborné posouzení
- náklady zejména na přepravu zboží mezi kupujícím, prodávajícím, třetí osobou vykonávající servis zboží a znalcem, autorizovanou nebo akreditovanou osobou a veškeré náklady na vyhotovení posouzení reklamace prodávajícím, třetí osobou vykonávající servis zboží a znalcem, autorizovanou nebo akreditovanou osobou (dále jen "náklady z neoprávněné reklamace").
Ve lhůtě 30 dnů od zaslání seznamu nákladů z neoprávněné reklamace kupujícího složí kupující určenou částku na účet určený prodávajícím nebo v hotovosti.
Kdy nelze uplatnit záruku a její zánik
Kupující nemá právo uplatnit záruku na vady, o kterých byl prodávajícím v době uzavírání smlouvy upozorněn nebo o kterých s přihlédnutím k okolnostem, za nichž byla kupní smlouva uzavřena, musel vědět.
Nárok na uplatnění záruky u prodávajícího kupujícím zaniká:
- nepředložením dokladu o zaplacení, dodacího listu nebo záručního listu, příslušenství nebo dokumentace zboží
- neoznámením zjevných vad při převzetí zboží
- uplynutím záruční doby zboží
- mechanickým poškozením zboží způsobeným kupujícím
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy přirozenému prostředí
- neodborným zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží
- poškozením zboží nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci, obecnými zásadami, technickými normami nebo bezpečnostními předpisy platnými vČR
- poškozením zboží nevyhnutelnými nebo nepředvídatelnými událostmi
- neodborným zásahem, poškozením vodou, ohněm, statickou či atmosférickou elektřinou nebo jiným zásahem vyšší moci
- učiněním neoprávněného zásahu či úpravy zboží a zásahem do zboží k tomu neoprávněné osoby
Termín vyřízení reklamace
Prodávající vyřídí reklamaci v termínu do 30 dnů od zahájení reklamačního řízení. Tato lhůta platí pouze pro spotřebitele. Není-li žádná jiná lhůta určena či dohodnuta, použije se zákon, který prodávajícímu ukládá odstranit vady kupujícímu, který je podnikatelem, včas nebo v přiměřené lhůtě.
Způsob vyřízení reklamace
Pokud jde o odstranitelnou vadu, bude reklamace vyřízena následujícím způsobem:
- prodávající zajistí odstranění vady
- pokud nelze vada odstranit, prodávající vadné zboží vymění (určení způsobu vyřízení reklamace závisí na rozhodnutí prodávajícího a kupující se nemůže určení vyřízení své reklamace domáhat)
Pokud se jedná o vadu, kterou nelze odstranit, nebo o jednu vícekrát opakovanou odstranitelnou vadu, nebo o větší počet různých odstranitelných vad, které brání tomu, aby mohlo být zboží řádně užíváno jako bez vady, prodávající vyřídí reklamaci následovně:
- výměnou zboží za zboží jiné, funkční, stejných nebo lepších technických parametrů,
- v případě, že nemůže prodávající provést výměnu zboží za jiné, vyřídí reklamaci vystavením dobropisu na vadné zboží
Pro účely reklamace se za vícekrát opakovanou vadu odstranitelnou považuje výskyt jedné odstranitelné vady více než dvakrát.
Pro účely reklamace se za větší počet různých odstranitelných vad považuje výskyt více než třech různých odstranitelných vad současně.
Prodávající si vyhrazuje právo nahradit vadné zboží za obdobné se srovnatelnými technickými parametry.
O výsledku reklamace bude kupující informován telefonicky nebo e-mailem. Zboží si kupující odveze na vlastní náklady nebo využije přepravu, kterou zajistí prodávající; jedná se o placenou službu a zboží tak bude doručeno na dobírku v předem určené ceně.
Záruční doba
24/12 měsíců*
Paletové vozíky + vysokozdvižné vozíky + zdvihací plošiny a stoly (nové zboží):
24 měsíců na ostatní části stroje (ostatní spotřebitelé)
12 měsíců na ostatní části stroje (zákazníci nakupující na IČ)
Ostatní výše neuvedené zboží (nové):
24 měsíců na celý stroj (ostatní spotřebitelé)
12 měsíců na celý stroj (zákazníci nakupující na IČ)
Baterie:
Záruka se vztahuje pouze na prokazatelné výrobní vady. Pokud se závada neprojeví do 6 měsíců, nejsou případné závady brány standardně jako výrobní a je třeba prokázat výrobní vadu**.
Záruka se nevztahuje na rychle opotřebitelné díly (ložiska, kola, těsnění, atp.).
*Výše uvedené hodnoty "24/12" znamenají: 24 - pro fyzické osoby (pro kupní smlouvy uzavřené v distančním režimu); 12 - záruční lhůta pro právnické osoby (pro kupní smlouvy neuzavřené v distančním režimu).
**Za vadu se nepovažuje běžné opotřebení (snížení kapacity, nevratná sulfatace,...), závada způsobená nesprávným používáním, nedbalostí nebo zanedbáním údržby popsané v návodu k baterii.
Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím.
Prodávající tímto poučuje zákazníka coby spotřebitele, že je v případě sporu s prodávajícím oprávněn se domáhat svého práva na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu. Toto právo se uplatňuje návrhem podaným podle ustanovení § 20n zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, k následující instituci: Česká obchodní inspekce Štěpánská 567/15 Praha 2 – Nové Město 120 00 webové stránky: http://www.coi.cz Veškeré podrobnosti ohledně mimosoudního řešení sporů jsou uvedeny na uvedených webových stránkách České obchodní inspekce.
Tento reklamační řád platí pro všechny případy, vyjma případů, kdy byly v kupní smlouvě ujednány jiné záruční a reklamační podmínky.