- remove_red_eye 1619 views
Všem evropským prodejcům v posledním roce klesá hrubý zisk z prodejů. Důvodem jsou především potíže ve výrobě, zdražování a komplikace v dopravě. Zisky se výrazně snížily. Vyšší náklady na dopravu a suroviny totiž převážily nad růstem tržeb. Kvůli přetrvávajícím problémům v dodavatelském řetězci musela přikročit ke zvýšení cen i společnost TOR INDUSTRIES s.r.o.
Zdražuje lodní doprava, jedná se o tzv. “velkou kontejnerovou krizi“. Cena lodní dopravy z Asie letí vzhůru o stovky procent. Zdražování dopadá na všechny, některé společnosti dokonce raději vypravily z Číny vlaky. Cena za přepravu jednoho kontejneru se vyšplhala až na jedenáct tisíc dolarů, což je osminásobek oproti období před pandemií. Mezi dopady kontejnerové krize patří kromě zdražování také citelné zpožďování dopravy.
Zdražuje i kamionová přeprava. Důvodem jsou především rostoucí náklady za naftu a další zdroje, kvůli čemuž se většina firem dostala v posledních týdnech do ztráty. Takovou ránu nikdo z nich nečekal. Celorepublikový průměr ceny nafty nyní přesahuje 48 korun za litr. Nákladní dopravci jedou za hranou. Pomoct jim může jen okamžité zdražení přepravy, které se samozřejmě projeví i ve finálních cenách v obchodech.
Zásobovat obchody a sklady je v této situaci obtížnější než kdy dřív. Všechny výpadky a zdražování vedly k výraznému poklesu dostupnosti produktů, ze kterého se teprve musíme zotavit. Firma Tor očekává, že to bude pokračovat i po značnou část tohoto finančního roku.
Vzhledem k nedostatku surovin a růstu jejich cen i vzhledem k logistickým problémům bude v tomto roce obtížné dosáhnout růstu, a tak i postupného zlevňování výrobků. Firma Tor Industries se ale i nadále pokouší držet své ceny nízko, co nejpříznivěji pro své zákazníky. Nicméně taktikou firmy je nesnižovat v žádném případě kvalitu výrobků, ani služeb, a tak k nějakému navýšení cen bude muset dojít.